Betalingsservice (PBS) integration

Læsetid: 1 min.
Sidst opdateret: 08/05/2023

Opsætning af integration

PBS integrationen kræver et "Fælles Indbetalingskort kreditornr.", som du kan få ved at kontakte din bank.

For at PBS aftalen understøttes i Dynaccount, skal den opfylde følgende kriterier. Du skal kontakte PBS kundeservice, for at få sat aftalen korrekt op.

  • Basis kreditor
  • SFTP adgang
  • Løbende 602 leverancer
  • 603 leverancer
  • Dataleverandør: CK Software ApS, CVR: 34223475

I Dynaccount under "Administration > Virksomheder" udfyld "PBS nr." og "FI kreditornr.".

Nu kan du opkræve PBS betalinger via Dynaccount ved at oprette fakturaer med betalingsmetode "FI71+PBS".

Automatisk dataudveksling

Alle PBS filer genereres automatisk af Dynaccount, og kunders til- og framelding til PBS nummeret sker også helt automatisk. Du skal derfor aldrig selv håndtere PBS filerne, da det håndteres automatisk af integrationen mellem PBS og Dynaccount.

Dataudveksling sker automatisk, når du opretter fakturaer og kreditnotaer med betalingsmetoden "FI71+PBS".

Tidsfrister

Betalingsservice skal have modtaget alle betalinger senest 6. sidste bankdag i hver måned. Dynaccount sender alle PBS filer om natten på 6. sidste bankdag, og alle PBS fakturaer med betalingsmetoden "FI71+PBS" skal derfor være faktureret senest dagen inden tidsfristen.

PBS tidsfrister
https://www.betalingsservice.dk/erhverv/l%C3%B8sninger/tidsfrist-for-aflevering

Overførsel af eksisterende PBS aftale

Hvis du allerede har et PBS nr. med tilmeldte kunder, kan de overføres til Dynaccount med en "603 leverance". Når du har sikret dig at alle kunder er importeret og kunderne har det samme kundenummer i Dynaccount som de har tilmeldt sig med på PBS nummeret, kan du bede PBS lave en "603 leverance", for at sende alle kundedata til Dynaccount. Det er vigtigt at dataleverandøren er skiftet til "CK Software ApS" inden leverancen udføres.