Menu

Opret lynhurtigt et tilbud, ordre, faktura eller kreditnota!

Du har altid et hurtigt og let overblik over dine fakturaer, ordrer og tilbud. Du kan oprette et tilbud til en kunde, overføre tilbuddet til en ordre og til sidst fakturere ordren som et salg.

Du har mulighed for at lave delfakturaer. Hvis du har en ordre, kan du vælge at fakturere den delvist.

Et enkelt og fladt interface gør det hurtigt og nemt at styre alle tilbud, ordrer og fakturaer. Det hele foregår i det samme vindue uden popupvinduer og underliggende sider, som hjælper dig med at få arbejdet udført endnu hurtigere - og uden brug af musen.

"Ha' altid overblik over indholdet i tilbud, ordrer og fakturaer med Dynaccounts enkle og flade struktur"

Se avancen direkte på fakturaen

Når du taler med kunden i telefonen, og du opretter et tilbud eller en faktura. Så kan du direkte se, hvor god en rabat du kan give, uden at få et tab på salget. Det er et stærkt værktøj, hvor du lynhurtigt kan give kunden den skarpeste pris, så kunden ikke skal overveje valget, og du kan få lukket salget med det samme.

På hvert tilbud, ordre eller faktura kan du direkte pr. varelinje se hvor stor din avance (fortjeneste) er, og du kan også se den samlede avance for hele fakturaen. Så snart du ændrer salgspris eller rabat, så beregnes en ny avance.

Se når kunden har åbnet din faktura

Når du sender dokumenter til kunder som tilbud, ordre, faktura eller kreditnota, så kan du følge med i om kunden har åbnet dokumentet eller ej.

Det er et meget praktisk værktøj, hvis du sender et tilbud til en kunde og kunden ikke får åbnet dokumentet. Så har du mulighed for at følge op inden der går for lang tid, og kunden måske mister interessen.

Til hver type dokument som tilbud, ordre og faktura er der forskellige ikoner, som indikerer status for dokumentet. Ved faktura er der tre ikoner, hvor det første viser at fakturaen er bogført, det næste viser at fakturaen er sendt og det sidste viser om modtageren har åbnet/set fakturaen.

Når du afsender dokumenter, kan du vælge om dokumentet skal sendes som et link eller som vedhæftet fil. Når det sendes som et link, har du muligheden for at se, når kunden har åbnet det.

Automatisk indtastning

Hver debitor (kunde) bliver oprettet med forskellige oplysninger som momskode, betalingsbetingelser, hvilken bankkonto pengene skal indbetales til osv., og når du opretter en faktura, ordre eller tilbud, og søger efter kunden, hentes alle oplysninger automatisk ind på fakturaen, så du slipper for at indtaste de samme oplysninger igen og igen.

Når du skal oprette en ny faktura, skal du kun vælge modtageren. Alle andre oplysninger bliver automatisk udfyldt ud fra de oplysninger kunden er oprettet med.

Du kan også oprette forskellige debitorgrupper (kundegrupper). En kundegruppe skal måske faktureres med en type momskode, mens en anden gruppe med en anden momskode, og en tredje gruppe skal måske have længere betalingsfrist end de to andre.

Når du opretter en ny kunde vælger du hvilken gruppe kunden skal oprettes i, og de forud indtastede oplysninger fra kundegruppen udfyldes automatisk på kunden.

Kopier tilbud/ordre/faktura med ét klik

Hvis en kunde skal faktureres med det samme beløb og varelinjer flere gange, så kan du med et enkelt klik kopiere en tidligere faktura. Du skal bare vælge en ny fakturadato.

Det samme gælder selvfølgelig også for tilbud og ordre. Med et enkelt klik kan de kopieres, så du slipper for at indtaste det samme igen.

Send elegante PDF fakturaer til dine kunder

I regnskabsprogrammet kan du oprette og sende flotte og elegante PDF fakturaer med dit eget logo til dine kunder. Det giver et stærkt og professionelt signal til kunderne, når du kan sende en flot og elegant faktura.

Fakturaen kan du både sende via e-mail direkte fra regnskabsprogrammet, eller du kan sende fakturaen som et link.

Gennemfakturering

Du har mulighed for at lave gennemfakturering. Hvis du sælger til en virksomhed med et hovedkontor og mange underafdelinger, så kan du lave gennemfakturering, så det altid er hovedkontoret, der modtager alle fakturaer også selvom du fakturerer en underafdeling.

Kontantbetaling - modkonto på faktura

I samme arbejdsgang som du bogfører en faktura er det muligt at angive en modkonto. Det er specielt praktisk hvis en kunde betaler kontant, og du i samme arbejdsgang kan bogføre betalingen til fakturaen.

Denne funktion samler tre arbejdsgange i én, hvor den efter at have bogført fakturaen samtidig bogfører betalingen og udligner faktura med betaling.

Automatisk udligning af faktura og betaling

Dynaccount kan automatisk udligne alle betalinger og fakturaer, så du slipper for en masse manuelt arbejde. Denne funktion er specielt praktisk, hvis du importerer mange finansposteringer, hvor du efterfølgende manuelt skal udligne alle betalinger og fakturaer, som passer sammen.

I Dynaccount kan alt dette gøres helt automatisk og med ét enkelt klik.

Opret kreditnota ud fra en faktura

Hvis du har lavet en fakturering, som enten helt eller delvist skal krediteres, så kan du oprette en kreditnota direkte ud fra en given faktura. Når du skal kreditere en faktura vælger du ud fra de enkelte varelinjer hvor stor en del, der skal krediteres. På den måde sikrer du, at de rigtige varer og antal bliver krediteret.