Menu

Dynaccount er det prisvindende regnskabsprogram med smarte og innovative funktioner, der reducerer dit tidsforbrug. Farver er en central del af programmet, der både hjælper med en logisk og ukompliceret præsentation af regnskabet - men farverne gør det også inspirerende at arbejde med modsat traditionelle regnskabsprogrammer, som er kedelige og grå.

Dynaccount regnskabsprogram indeholder høj funktionalitet præsenteret let og brugervenligt i et elegant design med en flad og overskuelig opbygning - uden uendelige lag af menuer og undermenuer, der kun gør regnskab overkompliceret og svært at forstå. Funktioner og oversigter er logisk placeret, og så er de aldrig mere end to klik væk.

Dynaccount vandt i 2013 Iværksætterpris Nordjylland, og det smarte regnskabsprogram findes både i en fuld Pro-version og i en gratis Light-version. I Pro-versionen har du op til 4 måneders prøveperiode.

Regnskabsprogram med farver

Dynaccount regnskabsprogram er opbygget med farver, da farver er den smarteste og mest simple måde at lave associationer. Der er mange misforståelser omkring regnskabsudtrykkene debet og kredit, da debet og kredit både kan være positiv og negativ - alt efter hvilken kontotype de refererer til i kontoplanen. Men der er ingen grund til at gøre tingene mere kompliceret end de er. Alle ved at grøn er indtægt eller positiv, og rød er omkostning eller negativ.

Der er også en årsag til at farverne rød og blå bruges til at associere til varmt og koldt vand - nemlig så børn let kan kende forskel. Derfor er et regnskabsprogram med farver genialt.

Slip for bogføringsfejl

Selv kyndige regnskabsfolk kan ved en fejl bytte om på debet og kredit, men de kan også være svære at forholde sig til, da debet og kredit både kan være positiv eller negativ alt afhængig af hvilken kontotype i kontoplanen de henviser til. I Dynaccount regnskabsprogram skal du kun forholde dig til farverne grøn og rød. Grøn for indtægt eller positiv og rød for omkostning eller negativ. Når du under bogføringen indtaster kontonummer i kontofeltet skifter debet og kredit farve til henholdsvis rød og grøn.

Hjælpeindikatorer i regnskabsprogram

Ud over rød og grøn ved debet og kredit er der også tre hjælperubrikker Balance, Moms og Resultat til hvert bogført bilag. Balance viser at bilaget går i 0 (balance), og for at bilaget er korrekt bogført skal den vise 0. Moms viser bilagets samlede momsfradrag og Resultat viser det samlede resultat. Når Resultat bliver grøn er det bogført som en indtægt, og når den er rød er bilaget bogført som en omkostning.

Allerede mens du indtaster, bliver du gjort opmærksom på bogføringsfejl. Bogfører du en omkostning og Resultat er grøn, har du altså lavet en fejl.

Mange revisorer og bogholdere har allerede taget den ny bogføringsmetode til sig og er meget begejstrede for det forfriskende og innovative tiltag.

Du kan læse mere dokumentation til bogføring i det smarte regnskabsprogram.

Bogføring af omkostning

Bogføring af omkostning

Bogføring af indtægt

Bogføring af indtægt

Bogføring af "flerbenet" bilag

Bogføring af

Online fordele

Ingen installationer
Et regnskabsprogram som er 100% web-baseret, og du skal derfor ikke installere noget på din computer. Du skal bare logge ind, og du kan bogføre dit regnskab online.

Ingen vedligeholdelse
Vedligeholdelse skal du ikke bekymre dig om, da dit regnskabsprogram kører online på en server, hvor det er vores ansvar at det virker, så du altid kan logge ind og har adgang til regnskabet.

Altid adgang
Du skal bare have en computer med en internetforbindelse, og du har altid adgang til dit online regnskab.

Backup
Vi udfører vores daglige backupprocedurer med 4 timers intervaller, så du behøver ikke selv bekymre dig for dit regnskabsmateriale. Du skal heller ikke bekymre dig for tabt data ved tyveri, brand eller anden hardwaredefekt, da alt ligger sikkert på en server.

Vinder af Iværksætterpris Nordjylland

Vinder af Iværksætterpris Nordjylland

Dynaccount blev kåret til vinder af Iværksætterpris Nordjylland

Slip for små løse kvitteringer og kasseboner

Et regnskabsprogram hvor du kan uploade og gemme dine købsfakturaer, kvitteringer og boner, så du slipper for alle de løse og små kvitteringer. De små boner og kvitteringer bliver alligevel let væk, før du når at bogføre dem - og så har du ingen dokumentation til regnskabet. Mange boner er også printet med dårligt blæk på billigt papir, så de kun har en begrænset levetid, inden de ender som blankt papir.

Send bilag til regnskabsprogram via e-mail

Til dit regnskab er tilknyttet en unik e-mail, hvor du kan sende alle dine bilag til, og få minutter senere ligger de som digitale bilag i dit regnskabsprogram. De fleste fakturaer modtager du allerede digitalt som PDF sendt via mail, og her skal du bare videresende mailen til e-mail adressen, som er tilknyttet dit online regnskabsprogram.

Du kan også indskanne bilag eller tage billeder af små kvitteringer med din telefon, og sende dem til regnskabet.

Regnskabsprogram med fleksibel bilagsmappe og søgemuligheder

Når du opbevarer alle dine bilag digitalt og online i regnskabsprogrammet, får du et bedre og hurtigere overblik over hvilke posteringer, der hører til hvert af de digitale bilag, da både posteringer og bilag er samlet online. Ved den gammeldags bilagsmappe skal du først finde det fysiske bilag i bilagsmappen, og det er tidskrævende og besværligt.

Med den digitale bilagsmappe har du også adskillige muligheder for at finde et bestemt bilag. Du kan både søge efter dato periode, eller en referencetekst.

Vi kalder det papirløst regnskab, og det er præcis hvad det er. Regnskabet er uden små løse og irriterende kvitteringer og uden den fysiske bilagsmappe, som både fylder og samler støv.

Hvis du vil overlade alt bogføringen til din revisor eller bogholder, kan du uploade alle bilag til dit regnskabsprogram med en god referencetekst, og lade din revisor eller bogholder bogføre dem løbende.

Slip for tastearbejdet

Du kan eksportere alle banktransaktioner fra din netbank og importere dem direkte i Dynaccount regnskabsprogram. En god indikation for at regnskabet stemmer, er når kontoudtoget fra banken stemmer med regnskabets bankkonto. Derfor er det smart altid at tage udgangspunkt i banken og bogføre ud fra banktransaktionerne - så vidt det er muligt.

Overfør banktransaktioner til regnskabsprogram

Når du bogfører ud fra banktransaktioner, sikrer du dig både imod at indtaste forkerte beløb, tekst og dato. Alle oplysninger hentes fra banktransaktionen, og det eneste du skal vælge, er hvilken konto transaktionen skal bogføres på i dit online regnskab.

Det er smarteste er at vente med at bogføre i regnskabet indtil beløbene er registreret i banken, og du har importeret banktransaktionerne i dit regnskabsprogram.

90% af tiden du bruger under bogføring bliver brugt på indtastninger og efterfølgende kontrol af indtastningerne du laver. Hvis du kan slippe for den del, så har du reduceret tidsforbruget betydeligt, og samtidig sikret dig imod tastefejl og bogføringsfejl.

Automatisk bogføring

Automatisk bogføring er en funktion, hvor du også kan spare meget tid. Når du importerer banktransaktionerne i Dynaccount regnskabsprogram, kan du automatisk og med ét klik bogføre alle kundeindbetalinger. I samme øjeblik betalingerne bliver bogført, bliver de udlignet med de tilhørende fakturaer. Det fungerer lidt som FI+71 indbetalingskort, men her kræver det dog at kunden indbetaler det nøjagtige beløb på kroner og ører - men det sker alligevel i langt de fleste tilfælde.

Det fungerer også selvom der er flere fakturaer med ens beløb, da regnskabsprogramet ikke kun kigger på beløb men også om antallet af fakturaer og indbetalinger stemmer.

Gratis support

Vi yder gratis support i topklasse 7 dage om ugen, hvis du skulle få behov for hjælp. Supporten kan både foregå på telefon eller mail alt efter behov. Desuden har vi også video support, og her kan du lære om regnskabsprogrammets funktionaliteter.

Integrer regnskabsprogram i ekstern software

Dynaccount regnskabsprogram kan integreres i alt eksternt software. Det er særligt effektivt, hvis en eller flere processer sker hyppigt, og der i hver proces skal ske en registrering eller bogføring i dit regnskabsprogram. Det kunne f.eks. være fra en webshop eller et elektronisk kassesystem, når der blev registreret et salg.

Al kommunikation med Dynaccount, som skal ske udenfor det grafiske brugerinterface, når du er logget ind, vil foregå via API integrationen.

Ved at automatisere udvalgte processer i den daglige drift, vil både frigive mange ressourcer, samt sikre imod tastefejl og bogføringsfejl.

Læs mere om dokumentationen til API integrationen.

Regnskabsprogram med CRM system

Dynaccount er meget mere end bare et regnskabsprogram. Det har også et CRM system direkte implementeret, så du kan holde 100% styr på salgsdelen med alle kunderelationer som eksisterende kunder og nye potentielle kunder. Det er vigtigt at der er struktur på den administrative del af virksomheden med økonomi og regnskab, men vigtigst af alt er salgsdelen. Hvis en virksomhed ikke får solgt sine produkter og ydelser, så kommer der ingen penge i kassen og virksomheden mister lynhurtigt sin likviditet og går konkurs.

Derfor er det yderst vigtigt at der er fokus og struktur på salgsdelen, og der regelmæssigt bliver fulgt op både på eksisterende kunder samt nye potentielle kunder.

Smart afslutning af regnskabsår

I Dynaccount regnskabsprogram kan du hurtigt og smart afslutte regnskabsår. Programmet nulstiller automatisk alle driftkonti og overfører overskuddet til systemkontoen "Overført overskud" i balancen.

Slip for åbningsbalancer i regnskabsprogram

I Dynaccount slipper du helt for at lave åbningsbalancer, når du opretter et nyt regnskabsår. Alle data bliver dynamisk og smart overført til det næste regnskabsår. Hvis du retter i tidligere regnskabsår, så forskydes rettelsen automatisk frem i det efterliggende regnskabsår - uden du selv behøver gøre noget. Så snart du har oprettet et nyt regnskabsår, så er du direkte klar til at bogføre de første bilag.

Det eneste tidspunkt hvor du skal lave en åbningsbalance, er hvis du skifter fra et andet regnskabsprogram, og du skal have flyttet alle dine data over i Dynaccount.

Sikkerhed og backup

Vi prioriterer sikkerheden meget højt i Dynaccount online regnskabsprogram, og derfor udfører vi vores backupprocedurer på alle regnskaber og servere hver 4. time hele døgnet, og vi opbevarer flere kopier af backupfilerne fordelt på flere lokationer med dedikerede backupservere.

En gang om ugen tester vi seneste backup og gendanner i et testmiljø for at sikre os, at backupfilerne indeholder det rette regnskabsmateriale fra tidspunktet, hvor backupproceduren blev udført.

Andre relevante links

Bogføringsloven
Årsrapport
Tips til bogføring